«Καλύτερα οι ψευδαισθήσεις που μας εξυψώνουν, παρά δέκα χιλιάδες αλήθειες», είχε πει ο Πούσκιν. Δύο αιώνες αργότερα, η διάχυση των οπτικών ψευδαισθήσεων (με τη γαλλική επικράτηση του όρου trompe l’oeil) έχει βρει πλήθος εφαρμογών ― μεταξύ αυτών και στην τέχνη του δρόμου. Οι καλλιτέχνες που επεμβαίνουν στο περιβάλλον χρησιμοποιούν τα κόλπα τους σκόπιμα, για να εμπλέξουν τους ανυποψίαστους θεατές σε ζητήματα αλήθειας και ψεύδους, πραγματικότητας και εξαπάτησης. Είναι ζητήματα που κάνουν αυτά τα έργα τελείως προσαρμοσμένα στην εποχή μας, όπου τα γεγονότα αμφισβητούνται από τις κατασκευασμένες ειδήσεις και την μετα-αλήθεια.
Ήταν κάποτε ένα δέντρο
ΑΛΛΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΤΟΥ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ
- Η σκόνη του χρόνου (#1)
- Χαμόγελα με κοφτερά δόντια {World Press Cartoon 2018} (#1)
- Το βιβλίο ως έργο τέχνης (#2)
- Η σκόνη του χρόνου (#4)
- Σούπερμαν: 80 χρονών και ούτε μία άσπρη τρίχα (#2)
- Η σκόνη του χρόνου (#3)
- Αλτάν, ο επισκέπτης με το αιχμηρό πενάκι (#3)
- Ο Χαλεπάς με τη γλώσσα των κόμικς (#5)
- Σκίτσα που απέκτησαν ζωή (#6)
- Παρωδώντας την τέχνη: Το χαμόγελο έγινε γέλιο (#7)
- Η σκόνη του χρόνου (#8)
- Ψηφίδες μύθων και Ιστορίας (#9)
- Ελληνοϊταλικός πόλεμος 1940-41: Η αντίπαλη εικόνα (#10)
- Η ελληνική περιπέτεια του Τεντέν (#11)
- Από πού πάνε για τη Λιμνούπολη; (#13)
- Χορεύοντας με το 3 (#12)
- Τα σύνορα της σάτιρας (#14)
- Cosplay: Ο άλλος μου εαυτός (#14)
- Ο γέρος, η θάλασσα και το «Life» (#15)
- Ένας σκύλος πιο χαζός και από την σκιά του (#17)
- Η πανδημία του γέλιου (#16)
- Τουρίστας στην Ελλάδα του 1900 {1} (#18)
- Τουρίστας στην Ελλάδα του 1900 {2} (#19)
- Τουρίστας στην Ελλάδα του 1900 {3} (#20)
- Τουρίστας στην Ελλάδα του 1900 {τελευταίο} (#21)
- Άνχελ Μπόλιγκαν: Σκιτσάροντας τον εφιάλτη (#22)
- Ιστορίες και εικόνες με κόκκινη ανταύγεια (#23)
- Η παρέα «εβδομηντάρισε» (αλλά δε λέει να γεράσει) (#24)
- Ο Πάπας των τρελών και το γκάρισμα του γαϊδάρου (#25)
- Θανάσης Πέτρου: Οι όμηροι του διχασμού και του πολέμου (#26)
- Το ήμισυ (και εντούτοις, όλον) (#27)
- Άντι Ντέιβι: Λέγοντας την αλήθεια στην εξουσία (#28)
- «Le Petit Journal Illustrée»: Εικονογραφώντας τις ειδήσεις (#29)
- Από την ιδέα στον λαμπτήρα (και τούμπαλιν) (#30)
- Τα χαμόγελα του Ακάκιου (#31)
- Από τον πρώτο στον δεύτερο Ηλία (#32)
- Οι χάρτινοι κροίσοι (#33)
- Τα κόμικς κάνουν πόλεμο (#34)
- «1922» - Από το άσβεστο όνειρο στην εθνική τραγωδία (#35)
- Η συμμορία των ατζαμήδων (#36)
- Αντικείμενα ανεύρετα (αλλά όχι απραγματοποίητα) (#37)
- Feggo: Ένας Μεξικανός στη Νέα Υόρκη (#38)
- Οι πνευματώδεις ιππότες μιας Στρογγυλής Τράπεζας (#39)
- Από το χαρτί στην οθόνη — και αντιστρόφως (#40)
- Ένα κίτρινο παιδί στον Ελληνοτουρκικό πόλεμο του 1897 (#41)
- Brito: Οι γελοιογραφίες του Τύπου σε αγωνία (#42)
- Τα 2.448 μίλια της τέχνης (#43)
- Τάματα στη Μαντόνα (#44)
- Dave Brown: Η επικαιρότητα σε παρωδίες της κλασικής ζωγραφικής (#45)
- Ο παράξενος στρατός του Μπόρις Αρτζιμπάσεφ (#46)
- Ιστορίες μετά τη μεγάλη καταστροφή (#47)
- Άγιος Βασίλης: εμπιστευτικό (#48)
- Κόμικς εμπνευσμένης τρέλας (#49)
- Μα τον Αστερίσκο! (#50)
- Ευχές με αυγά, τσολιάδες και ποντοπόρα πλοία (#52)
- Πόλη πλασμένη από κόμικς (#54)
- Κρίστιαν εναντίον Μπλάι: Η ανταρσία που έγραψε ιστορία (#56)
- Γκαλερί εν αιθρία (#51)
- Η τέχνη των 7 ημερών (#53)
- Βαρόνη Κάρεν φον Μπλίξεν: «Η Αφρική μέσα της» (#58)
- Τζόζεφ Μέρικ: Ο άνθρωπος πίσω από το «τέρας» (#59)
- Τάτζιο Σεκιαρόλι: Ο «σπουργίτης» της σκανδαλοθηρίας (#60)
- Γουάλι Φλούντι: Ο βασιλιάς των τούνελ (#61)
- Αγκάθα Κρίστι: Όταν η κυρία εξαφανίστηκε (#62)
- Βασισμένο σε αληθινή ιστορία {1} (#55)
- Η Αλίκη στη χώρα του ανέφικτου έρωτα (#57)
- Πέτερ Κούρτεν: Το «βαμπίρ» που προανήγγειλε τον Χίτλερ (#63)
- Μπόνι Πάρκερ & Κλάιντ Μπάροου: Το θρυλικό ζευγάρι των παρανόμων (#64)
- Ντάτας: Ο Άνθρωπος-Μνήμη (#65)
- Ρουθ Σνάιντερ & Χένρι Τζουντ Γκρέι: Οι διαβολικοί εραστές (#66)
- Λένι Μπρους: Ο «βλάσφημος» που ανέτρεψε τους κανόνες (#67)
- Ανρί-Ντεζιρέ Λαντρί: Δολοφόνος με ειδίκευση στις ηλικιωμένες (#68)
- Σαλβατόρε Τζουλιάνο: Ο αινιγματικός ληστής (#69)
- Φράνσις Φάρμερ – Επαναστάτρια με αιτία (#70)
- Εντ Γκέιν: Ο μύστης της φρίκης (#71)
- Φέλιξ Γιουσούποφ & Ιρίνα Αλεξάντροβνα: Το πριγκιπικό ζεύγος που άλλαξε τα καθιερωμένα (#72)