___________
Σύμφωνα με τον Herman Hesse τα βιβλία της προκαλούσαν ενθουσιασμό, συγκίνηση και αγάπη. Κι όμως το λογοτεχνικό έργο της Έμι Χένινγκς (Emmy Hennings,1885-1948) πέρασε στη σκιά κι αν μνημονεύεται πια, είναι σαν μούσα των πρώτων εξπρεσιονιστών και σαν συν-ιδρύτρια του κινήματος DADA και του Cabaret Voltaire με τον σύζυγό της Hugo Ball. «Μια φωνή, που μπορεί να πηδήξει πάνω από πτώματα και να τα περιγελάσει με ψυχωμένο κελάηδημα, όπως ένα καναρίνι», έγραφε μια κριτική της εποχής για την performance της.
Γεννημένη στο Φλένσμπουργκ, υπήρξε ηθοποιός σε περιοδεύοντα θίασο, ώσπου να καθιερωθεί στα καλλιτεχνικά καμπαρέ του Μονάχου και κατόπιν του Βερολίνου. Εθισμένη στη μορφίνη και τον αιθέρα, έζησε την μποέμικη ζωή μέχρι τον Πρώτο Παγκόσμιο πόλεμο με καθαρά αντι-αστική ιδεολογία ―δεν μεγάλωσε η ίδια το παιδί της―, δούλεψε επίσης σαν μοντέλο για ζωγράφους και περιστασιακά, σαν πόρνη.
Ερωμένη αρκετών και έμπνευση πολλών εξπρεσιονιστών, το όνομά της βρίσκεται συνδεδεμένο με ονόματα όπως του Johannes R. Becher, για τον οποίο ήταν «η ξανθιά μούσα», του Georg Heym, του Ferdinand Hardekopf (Siurlai), του αναρχικού Erich Mühsam, που την αποκάλεσε «ερωτική ιδιοφυία» και του «προστατευομένου» της Jakob von Hoddis, που χρεώνεται με την εφεύρεση των πρώτων εξπρεσιονιστικών τρόπων. Η πολύχρονη ενασχόληση της με τον καθολικισμό εξάλλου, έδωσε στον τελευταίο την αφορμή να παρουσιάσει τα πρώτα συμπτώματα της τρέλας, που έβαλε τέλος στην καριέρα του. Και η ίδια όμως κατέληξε δύο φορές στην φυλακή, βοηθώντας φίλους της να αποφύγουν την υποχρεωτική στράτευση και να μεταναστεύσουν από τη Γερμανία κατά τη διάρκεια του πολέμου.
Με τον Hugo Ball συναντήθηκε γύρω στο 1913, όταν εκείνος αγόρασε την πρωτόλεια ποιητκή της συλλογή, που κυκλοφορούσε σαν χειρόγραφο, δεμένο σε μετάξι. Η Τελευταία χαρά
είναι η πρώτη της τυπωμένη συλλογή, που εκδόθηκε τον ίδιο χρόνο. Ο εξομολογητικός τόνος, που χαρακτηρίζει όλα τα γραπτά της ―ακόμα και τα πεζά― έχει ακόμα εδώ μια αφελή αισθαντικότητα, μάλλον χαρακτηριστική της εποχής.
Μετακόμισαν μαζί στη Ζυρίχη το 1915. Τον επόμενο χρόνο βρίσκουμε τη λέξη DADA για πρώτη φορά στο ημερολόγιο του Ball. Με τη συνεργασία των Tristan Tzara, Hans Arp κ.ά. ιδρύουν το «Cabaret Voltaire». Το 1920 παντρεύτηκαν, επτά χρόνια πριν το θάνατο τού Ball. Την καλλιτεχνική τους περιπέτεια διέσωσε η Emmy Hennings σε μια σειρά αυτοβιογραφικών κειμένων, με αρκετές όμως ―προφανώς ηθελημένες― ανακρίβειες. Τα τελευταία δέκα χρόνια, ο εκδοτικός οίκος Wallstein επανέκδοσε το έργο της (πεζά, ποίηση και αλληλογραφία) σε τέσσερις τόμους.