Λεπτομέρεια διά χειρός Ιερώνυμου Μπος



«Ο διάβολος φορά Πράβδα», σοβιετική ταινία χωρίς μοντάζ, με περιστρεφόμενη κάμερα τύπου περεστρόικα, όπου κομισάριοι της μόδας τoύ τι φορά κανείς μέσα στο κεφάλι του φλερτάρουν με την Αλήθεια (Πράβδα) εις βάρος της Ειδησεογραφίας (Ιζβέστια).

«Όσα δίνει ο άνεμος», αμερικανική ταινία για τις μεγάλες ανάσες που προσφέρει η δημοκρατία σε αιολικές και κάθε άλλου είδους επιχειρήσεις, που απαλλάσσονται από φορολογία, την οποία εξαερώνει ένας μυθικός ταμίας των ανέμων.

«Η μεγάλη χίμαιρα», για μια γηραιά Γαλλίδα σταρ της ατομικής ανεξαρτησίας, που προσφέρει η αποικιοκρατία, η οποία νεάζει. [Σημειώνεται ότι γαλλικές ταινίες δεν προσδιορίζονται ως γαλλικές, αφού το γαλλικόν εστί οικουμενικόν.]

«Νοσφεράτου», ριμέικ ταινίας για την ατυχία του να είσαι Γερμανός, δεδομένου ότι Αλσατοί, Αυστριακοί, Ελβετοί, Κροάτες, Ούγγροι, Ουκρανοί, Ρουμάνοι και Τσέχοι παρίσταναν ότι ήταν άλλοι, όταν στελέχωναν σώματα εκδρομέων θυέλλης (Sturmtruppen).

«Οι κλέφτες των ελάτων», ιταλική ταινία για μια παρέα δέντρων, που κόπτονται να κάνουν καθολικά Χριστούγεννα στο τζάκι άθεων νεορεαλιστών.

«Κουκλάκι στη χώρα των θαυμάτων», ελληνική ταινία, σε αγγλικό σενάριο Λούις Κάρολ, για μια κοπέλα από το Μαρούσι (όπου ο γνωστός Κολοσσός), που κοιμάται Γεωργία Βασιλειάδου και ξυπνά Αλίκη Βουγιουκλάκη αγκαλιά με ναύτες του Τσαρούχη.

«Η νονά», με τη σοφία της οικογένειας Κόπολα, για μία γυναίκα που χάνεται στη μετάφραση ονομάτων, που θα δοθούν σε νεογέννητους εγκληματίες.

«Άρχοντας των δαχτύλων», εξ απαλών ονύχων μνημείο αισθητικής για άτομα που αμφιταλαντεύονται μεταξύ μανικιούρ και πεντικιούρ, όταν πλησιάζουν νύχια γαμψά.

«Πολύ μαλακός για να μη ζήσει», μια ταινία που αναδεικνύει το δράμα των ασπόνδυλων.

«Αγωνία του καρχαρία», με δυνατά εφέ, για ένα κήτος αποφασισμένο να κάνει δίαιτα, ενώ λιμάρει τα δόντια του σε άνοστους βράχους.

«Τετανικός», υπερπαραγωγή για τον λυσσασμένο έρωτα δύο παιδιών, όπου βουλιάζουν χωρίς να έχουν κάνει την τελευταία δόση αντι-τετανικού ορού.

«Η Χιονάτη και οι επτά βραχύσωμοι», τρυφερά πορνογραφικό παραμύθι κινουμένων σχεδίων.

«Πολίτης και αν», η ιστορία ενός αυτόχθονα που θέλει να πολιτογραφηθεί μετανάστης.

«21: Ιλιάδα του διαστήματος», μια εποποιία για το ’21 και την εναντίον του Ήλιου εκστρατεία των Ελλήνων, πριν αλειφθούν, με συνεχείς προβολές σε διαστημικούς σταθμούς και ερημωμένα χωριά.

«Λα Ντόλτσε Σεράνο», σπονδυλωτές ιστορίες από τη Φωκίωνος Νέγρη για μια πάστα σοπράνο, από μπαμπά ζαχαροπλάστη, την καριέρα της οποίας στήριξε ο Γκέμπελς, πριν με κάμπριο εκείνη πέσει πάνω σε λεωφορείο φεύγοντας με τη Βέμπο από το Καστρί.

«Πολύ Γουντ», παραγωγή Μπόλιγουντ για τέσσερις γάμους (και μία κηδεία) Ινδών μαχαραγιάδων ευρωπαϊκών χωρών με σταρ του Χόλιγουντ, που έχουν πολιτογραφηθεί Έλληνες, στο άδενδρο νησί του Αιγαίου Πολύξυλο.

«Οι 7 Σαμουράκλες», ιαπωνική ταινία γυρισμένη στην Κρήτη, με τουρίστες σείοντας σπαθιά κατάνα να προστατεύουν φυτείες αγνών παραγωγών από συμμορίες αστυνομικών.

«Η έβδομη παρτίδα», με τον Χάρο να μπερδεύει τις πόρτες παίζοντας τάβλι και να κλειδώνεται στο φέρετρο με τα ζάρια, ενώ στο νησί των αιωνόβιων εραστών συνεχίζονται οι εκδρομές από τη Σουηδία.

«Ο διδάκτορας», συγκινητική αναδρομή στην ανακήρυξη του Σαρλό, πριν γίνει ντε Γκολ, σε επίτιμο δικτάτορα όλων των επιστημών και τεχνών.

«Η ειρήνη των άστρων», αντιπολεμική ταινία που διεκτραγωδεί το γεγονός ότι εξωγήινοι είναι οι άνθρωποι.

«Κις Λορέν», ένας ατελείωτος ασπασμός μεταξύ της Ιωάννας της Λορένης και του Λόρενς της Αραβίας μέχρι να βγει από τον φούρνο η τάρτα και να κρυώσει.

«Ο καλός και αγαθός και ο εύσχημος», μία ταινία για δύο φίλους που έγιναν τρεις. Οι δρόμοι τους χωρίζουν στο αναπόφευκτο δίλημμα χρήματα ή έρωτας. Ο τρίτος γίνεται σερίφης στην Άπω Δύση.

«Ο Μπόνι και η Κλάιντ», με αλλαγές φύλου το ζευγάρι γλυτώνει από την αστυνομία.

«Ψυχώ», μία καταιγιστική ανατομία σωματικών περικοπών που προκαλούνται από ψυχικές αναταράξεις.

«Ο ταξιτζής», η κοινωνική αποξένωση ενός οδηγού, που δεν μπορεί να σταυρώσει αγώι και γίνεται Χριστιανός.

«Ημέρα των πεθαμένων ζωντανών», ρομαντική κωμωδία για ζόμπι που πηγαινοέρχονται χωρίς να κάνουν διακρίσεις ανάμεσα σε σπίτι και δουλειά.

«Αποκάλυψη αργότερα», μια ταινία που καταγγέλλει τις καθυστερήσεις στις τελετές κινηματογραφικών βραβείων.

«Μπάστα, Κίτον», βουβή ταινία για τον γάμο του Μπάστερ με τη Νταϊάν Κίτον.

«Ποιος το προτιμά χλιαρό;», ντοκιμαντέρ για τσαγιέρες κρύες ή υπερβολικά ζεστές, ενώ προσπαθούν να κρατήσουν το τσάι μέσα τους.

«Κάζα Μπλάνκα», έρωτες κατασκόπων και κατασκοπεία του έρωτα, με τον Χάμφρεϊ Μοσκώφ και την Ίνγκριντ Καρέλλη, τα χρόνια όταν στον Λευκό Πύργο είχε μεταφερθεί ο Λευκός Οίκος, ώστε από τη Θεσσαλονίκη να παρακολουθείται η Μεσόγειος.

«Τα σταφύλια της αργής», μια στοχαστική ταινία για τις συνέπειες του όψιμου τρύγου.

«Η κρυφή απορία της εργατικής τάξης», παρωδία του υπερρεαλισμού με εργάτες που απορούν γιατί δεν έγιναν αστοί.

«Το αεράκι της Μάλτας»: Αν σε εκτελέσουν για τον φόνο, θα σε θυμάμαι για πάντα, θέλει να της πει, αλλά ο αέρας παίρνει τα λόγια του.




ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ

Κουνουπ-ίδια ή άλλα; / Χ. Ψ. Ωρολόγιος - Χάρτης (hartismag.gr)
Αγώνες φαγητού / Χ. Ψ. Ωρολόγιος - Χάρτης (hartismag.gr)
Ολυμπιακοί Αγώνες / Χ. Ψ. Ωρολόγιος - Χάρτης (hartismag.gr)