Η αρχιτεκτονική μνημειακού ύφους με τους τεράστιους όγκους, το πλάγιο φως με τις μακρές σκιές στα σκαλιά πρόσβασης, κιγκλιδώματα και σκουρόχρωμα κάθετα τοιχία και στο μέσον η εύθραυστη ανθρώπινη παρουσία ως συνομιλία, πρόσκαιρη, αμήχανη, ένα περιστατικό, μια ιστορία ίσως. Ο άνδρας στα μαύρα σε στάση αβέβαιη, προσμονής μάλλον, η γυναίκα στα κόκκινα, με μια ελαφρά στροφή του σώματος και του προσώπου, περισσότερο ασφαλής και σίγουρη. Στο βάθος του κλειστού πλάνου μια χαραμάδα, για να φανεί μόλις ο γαλάζιος ουρανός και η κορφή μιας χειμωνιάτικης φυλλωσιάς δέντρου.
«Το κατοικημένο περιβάλλον, τα κτίρια και οι άλλες κατασκευές του είναι το ένα τρίτο μεγάλο θέμα της φωτογραφίας με τα άλλα δύο να είναι τα πολλαπλά πρόσωπα του ανθρώπου και το φυσικό περιβάλλον χωρίς ανθρώπινη παρουσία» γράφει κάπου ο Γιώργος Χουλιάρας. Στη παραπάνω περίπτωση τυχαίνουν και τα τρία θέματα.
Ο φωτογράφος μας επιλέγει το κάδρο από μια τυχαία σκηνή, ένα τυχαίο καθημερινό συμβάν σε κάποια μεγαλούπολη του μετά-σοβιετικού κόσμου και ξεδιπλώνει ένα «φωτορομάντσο». «Ο φωτογράφος σκέφτεται σαν συγγραφέας …διοργανώνει τον αντικειμενικό κόσμο μέσα από ένα πρίσμα: κυριολεκτικό, αισθητικό, δραστικό, ρυθμικό και με ένα αίσθημα ψυχολογικά ωκεάνιο» παρατηρεί ο Δημήτρης Καλοκύρης στο δικό του ποιητικό - δοκιμιακό Φωτορομάντσο και ακόμη: «Ο φυσικός κόσμος μεταλλάσσεται σε άβακες σταματημένου, ορατού χρόνου, που περικλείει ορθογώνιες επιφάνειες επίπεδου χώρου» ενώ για τα πρόσωπα: «Αυτά τα περαστικά πρόσωπα με ενδιαφέρουν περισσότερο. Που συνήθως, φωτογραφίζοντας δεν τα προσέχεις καν, αλλά τα διακρίνεις έκπληκτος στη φωτογραφία να κυριαρχούν δυναμικά…».
Τόσο στο αρχικό «πρίσμα», όσο και στα άλλα που ακολουθούν, ορατός χρόνος και επίπεδος χώρος, πρόσωπα που κυριαρχούν δυναμικά και «ωκεάνια» ψυχολογικά αισθήματα είναι τα στοιχεία που «διοργανώνουν» τις συνθέσεις του Σάββα Λαζαρίδη.
Γεννημένος το 1962 στην Πάτρα σπούδασε φωτογραφία στην Ecole Supérieure des Art de l’Image «Le 75» στις Βρυξέλλες με τον σπουδαίο Yves Auquier και παρακολούθησε σεμινάρια του Robert Frank και του Eugene Richards στη Νέα Υόρκη. Από το 1988 διδάσκει τεχνική και αισθητική Φωτογραφίας στην E.S.A. «Le 75».
Μια από τις πρώτες δουλειές του ήταν το 1983-5 η αποτύπωση της δράσης επαρχιακών κτηνιάτρων και των σφαγείων στην αγροτική Γαλλία. Στη συνέχεια το 1990-3 με το «South Side Story» διατρέχει κωμοπόλεις στις πολιτείες που διασχίζει ο μυθικός ποταμός Μισισιπής, αναζητώντας στις καθημερινές σκηνές ανθρώπων και γειτονιών το πνεύμα των περιγραφών του Τενεσί Ουίλιαμς, του Φώκνερ και του Β.Σ. Νάιπολ.