Στο νέο αφιέρωμα διαρκείας που φιλοξενεί ο Χάρτης, με τίτλο στίχους από το ποιητικό βιβλίο του Νίκου Αλέξη Ασλάνογλου Ο δύσκολος θάνατος (Θεσσαλονίκη 1954, Νεφέλη 2007), τραγουδοποιοί της νεότερης γενιάς παρουσιάζουν μελοποιήσεις ποιημάτων σύγχρονων ποιητριών και ποιητών που εκδόθηκαν στην Ελλάδα μετά το 2000. Το αφιέρωμα επιχειρεί να εξερευνήσει τη σχέση μεταξύ της ποιητικής τέχνης και της τραγουδοποιίας, όπως αμφότερες καλλιεργούνται και ανθίζουν τις τελευταίες δύο δεκαετίες στη χώρα μας. Από τον Μάρτιο του 2024 έως και τον Μάρτιο του 2025, κάθε μήνα θα δημοσιεύεται στον Χάρτη μία μελοποίηση σε μορφή βίντεο καθώς και μια σύντομη γραπτή συνομιλία με τις/τους τραγουδοποιούς.
_____________
Η Δανάη Nίλσεν, Ελληνοδανή μουσικοσυνθέτις με καταγωγή από την Κοπεγχάγη και έδρα την Αθήνα, είναι γνωστή για τις solo εμφανίσεις της, όπου δημιουργεί ένα ατμοσφαιρικό, απόκοσμο «σύμπαν». Με τη χρήση synthesizers και samples, που συχνά περιλαμβάνουν φυσικούς ήχους, συνδυάζει εφέ στη φωνή της για να δημιουργήσει διαλόγους μεταξύ ενός θηλυκού και αρσενικού alter ego. Το μουσικό της στυλ χαρακτηρίζεται ως dream pop, ενώ το 2021 κυκλοφόρησε το ντεμπούτο άλμπουμ της, Who Are They.
Έχει πραγματοποιήσει σημαντικές εμφανίσεις σε φεστιβάλ και εκδηλώσεις, όπως το TEDxAthens (2022), το EJEKT Festival, και το ESNS Festival στην Ολλανδία, καθώς και σε ευρωπαϊκές σκηνές σε Βέλγιο, Γερμανία και άλλες χώρες. Το 2023, συμμετείχε στις δημοφιλείς εκπομπές της ΕΡΤ «Μουσικό Κουτί» και «Δυνατά», ενώ στη εναλλακτική Λυρική Σκηνή παρουσίασε την πρώτη της ορχηστρική σύνθεση με συνοδεία της παιδικής χορωδίας και ορχήστρας του El Sistema Greece, στο πλαίσιο του project Lullaby.
Παράλληλα, πέρυσι έδωσε τη φωνή της στην παιδική τηλεοπτική σειρά "Kookooland" και πραγματοποίησε συναυλίες σε Αθήνα, Γαλλία και Ολλανδία. Από το 2016, συνεργάζεται με τη βρετανική δισκογραφική εταιρεία Ninja Tunes και άλλους διεθνείς καλλιτέχνες, ενισχύοντας το καλλιτεχνικό της αποτύπωμα στη διεθνή μουσική σκηνή.
_________
Η Δανάη Nίλσεν μελοποιεί τα ποιήματα «Η φύση μου» και «Τομέας»
της Αλεξάνδρας Πλαστήρα
_______