— Κοίταξε, κάποια από αυτά που θυμήθηκες έχουν σχέση με την δημοκρατία που οραματίζομαι Αλλά και τα υπόλοιπα παραμένουν στα υπόψιν! Όλα, εκτός από την ανθολογία που προσβάλλει τις βασίλισσες – έχεις δει πχ τι λέει τώρα ο Τζόνι Ρότεν; Ξέρεις, αυτός που από Αντικράιστ τώρα έχει γίνει Χατζηκράιστ, αμπώς!
τέλος πάντων, επίσης με ενδιαφέρουν πράγματα πέρα από τα ποιήματα, ας πούμε κάποια νέα τέχνη που θα ευχαριστεί ειδικά γάτες Ένα άλλο αντικείμενο που με απασχολεί είναι πίνακες με οιονεί κέντρα συμμετρίας – ξέρεις, σκέπτομαι ζωγραφικά έργα για χώρους όπου δεν υπάρχει βαρύτητα, έργα για διαστημόπλοια κ.λπ.
— Α, είχε φτιάξει δύο τέτοιους στρογγυλούς πίνακες ο Κογιαβέλιτι το 1992 Τον έναν πίνακα τον έκοψε και τον μοίρασε σαν πίτσα σε οκτώ φίλους, ενώ τον άλλο κάπου, κάπως τον έχασε Μάλιστα, από τότε εξετάζει με προσοχή, αν και χωρίς αποτέλεσμα ως τώρα, όλα τα βίντεο που δείχνουν το εσωτερικό διαστημοπλοίων και διαστημικών σταθμών Αλλά μόνον ένα στρογγυλό σεμεδάκι έχει εντοπίσει...
— Καλά! Πάντως, σκέπτομαι τέχνη πέρα από αυτά που φτιάχνει o Δαμιανός ο Βρετανός, ο asinus asinum fricat, αυτός ο που χαϊδεύει με πλεξιγυαλόχαρτο τις ράχεις των ισασημάντων
— Όπως και ο Σων, εκείνος ο αφηρημένος Ιρλανδός που ανέφερες τις προάλλες;
— Α, καλά αυτός... Με τα χρωματιστά πολυριγέ που είναι σαν βαρετά κιλίμια Η αδιάφορη μορφή του εύκολου, η εμπροσθοφυλακή του τίποτε κ.λπ., κ.λπ. Λοιπόν, αν είχα πολλά έργα του σε ύφασμα θα τα έδινα με τις σακούλες για ανακύκλωσι ινών, ώστε να κερδίσω έκπτωσι 10-15 % στις επόμενες αγορές νέων ρούχων & αξεσουάρ
τέλος πάντων... Θα σου πω τι με ενδιαφέρει άμεσα – το σκέπτομαι εδώ και τρεις-τέσσερις ημέρες.. Λοιπόν, θέλω να κερδίσω τον διαγωνισμό για το πρώτο ποίημα που θα διαβαστεί στον Άρη!
— Ωραίο και πρέπει…. Προβληματίσου όμως τώρα και για κάτι μεσοπρόθεσμα σημαντικό:
όταν την Γη εγκαταλείψουν οριστικά οι πολύ μελλοντικοί, θα έχουν μαζί τους τα άπαντα σου, με σκληρό εξώφυλλο και σε χαρτί Chamois των 120 γραμμαρίων;
— Ναι, έχει και αυτό, ίσως έχει, την σημασία του Γιατί η ποίησι, ξέρεις, ζει και χωρίς την γραφή, να μην πω και χωρίς τους ανθρώπους...
— Ναι, ίσως... Τότε κάτι άλλο, αυτό πιο προς τα εκεί, εννοώ όπου η αιωνιότητα: σε γεωλογικούς χρόνους, οι στίχοι σου τι θα απογίνουν;
— Δεν ξέρω, αλλά, ας πούμε, εάν οι ψυχές είναι αθάνατες, ίσως να τους διαδίδουν οι ψυχές...
— Α, μεταφυσική οπτική, ωραία! Γιατί τότε, φαντάζομαι & προτείνω, τι πιο καλό από το να περάσουν διάφορα ποιήματά σου σε σχολικά αναγνωστικά των νέων χερουβείμ και κάποια στους κιτρινοκίτρινους, και ίσως στις άκρες κοκκινόμαυρους, πάπυρους των καλικαντζάρων; Αλλά, πάλι, για να αφήσουμε τα σχετικά με γραφές και εκτυπώσεις: γιατί να μην μουρμουρίζουν ήδη στίχους σου, τόσο γνωστούς σε μας όσο και μελλοντικούς, θεοί της Ιωνίας με Νηιάδες γύρω τους;
— Μαι, ίσως... Αλλά, για στάσου, Ματαχέννα αγαπητή. Μήπως με δοκιμάζεις με όλα αυτά που προτείνεις, τα ίσως και κάπου κάπως υπερβολικά;!
— Α, όχι, Όχι! [: εδώ η Ματαχέννα κάνει μια οριζόντια κοφτή κίνησι]
— Καλά! Πάντως, εάν, λέω εάν, η προφορική παράδοσι δεν μας αρκεί, τότε οι στίχοι μου δεν πρέπει να σώζονται μόνον σε ηλεκτρονικά αρχεία Μία επανάστασι, μία ομαδική παράκρουσι ηλεκτρονίων μπορεί να τινάξει τον πολιτισμό μας στον αέρα ή στο κενό, οπότε δεν είναι παράλογο να θελήσω οι στίχοι μου να υπάρχουν και κάπου αλλού. Ίσως όχι σε χαρτί, αλλά γιατί όχι σε μάρμαρο ή σε γρανίτη ή στο υπέδαφος ή σε απομακρυσμένα διαστημόπλοια και πλανήτες, ίσως σε κάποια, ίσως και σε όλα αυτά Ή και σε άλλα... Σκέψου ό,τι θες, δεν είμαι σίγουρος τι σκέπτεσαι, αλλά κάπου και κάπως πρέπει πάντοτε να υπάρχουν οι στίχοι μου, ως μεσοαστρική ύλη, ως ..., δεν ξέρω ... Αλλά κουράστηκα Ας συνεχίσουμε αύριο
Αφηγητής:
διαγώνια βροχή Η συζήτησι των δύο συνεχίζεται πίσω από ένα παράθυρο με γκρι και πορτοκαλί κουρτίνες Έξω από το παράθυρο περνούν δυο με δικράνια Και πιο πέρα ίσως κάτι να στήνεται
[...]
— Λοιπόν, με ενδιαφέρει επίσης η μεγάλη κλίμακα ή/και τα χρηστικά έργα Ας πούμε ένας λιμενοβραχίονας, από μπαζοποιημένη τέχνη Και με ενδιαφέρει η τέχνη με πρώτη ύλη τέχνη
— Εννοείς κάτι μορφοκλασματικό, φρακταλοειδές, κάτι τέτοιο;
— Φρακταλούπα, λούπα, πεπόνι κανταλούπα... Τέλος πάντων, και αυτό που ανέφερες με ενδιαφέρει, αλλά κυρίως κάτι άλλο. Παρεμπιπτόντως: θέλεις να πάμε με δύο κορνίζες, μία μαύρη και μία πορτοκαλί, σε έναν σκουπιδώνα για να καδράρουμε & να φωτογραφίζουμε στιγμές τυχαίας και σπουδαίας τέχνης;
— Όχι... Καλή η τέχνη, της τέχνης είμαι και όλα αυτά, αλλά δεν χρειάζεται να πάθω και καμιά μόλυνσι
— Καλά... Ίσως και να σε δοκίμασα... Λοιπόν... Με ενδιαφέρει, ας πούμε, να λιώσω ένα σπουδαίο μεταλλικό άγαλμα ή κάποιο άλλο μείζον καλλιτεχνικό μεταλλικό έργο για να φτιάξω ένα μικρότερο μεταλλικό έργο με άλλο θέμα Και το υπόλοιπο μέταλλο θα πάει, σκέπτομαι τελετουργικά, εδώ π.χ. κίτρινοι στρόβιλοι σκόνης κρόκου, για ανακύκλωσι Επίσης, έχω σκεφθεί να φτιάξω από το πλεξιγκλάς ενός έργου του Δαμιανού ένα συμπαγές «ενυδρείο» με ενσωματωμένους ιππόκαμπους
— Α, έχω και εγώ τέτοιου τύπου ιδέες και ανησυχίες! Να, πάρε να δεις ανάτυπα των άρθρων μου «1950-2050: το γελοίο χωρίς σύνορα», «Η Γη, ένα απέραντο μουσείο;» και «Τέχνη-σκουπίδια: ταφή, καύσις ή έκθεσις σε ακατοίκητους πλανήτες;» και διάβασέ το αν θες
αλλά εσύ μήπως με αυτό με τους ιππόκαμπους πρακτικά λες ότι θα κάνεις κάτι σαν και αυτά που κάνει ο Δαμιανός; Επίσης, αν εξαιρέσουμε την δύσκολη ανακύκλωσι του πλεξιγκλάς, κάτι τέτοια σε μικρό μέγεθος τα πουλούσαν στα τουριστικά του Ισθμού μισό αιώνα πριν, έχω την εντύπωσι...
— Όταν μου λες για τον Ισθμό κ.λπ. παραβλέπεις την προέλευσι του υλικού που με ενδιαφέρει Επίσης, δεν είπα ποτέ ότι δεν είμαι κάπως συνάδελφος με τον Δαμιανό Αλλά και αν το είπα, «διαγράφονται επτά λέξεις»! Οι τρόποι μου περιλαμβάνουν π.χ. τα τυχαία, ακόμη και τα αλληλοαναιρούμενα, βήματα, τα λογικά άλματα και τις συσκευασίες του τίποτε Άλλο είναι να ακούς τι λέω και άλλο να διαβάζεις, πχ, ένα βιβλίο λογικής ή οδηγίες για να συναρμολογήσεις ένα πράσινο τραπέζι
λοιπόν, ωραία όλα από αυτά που είπαμε χθες, ω Ματαχέννα αγαπητή, αλλά άκου τώρα μια διαφορετική σκέψι Υπάρχουν στιγμές που αισθάνομαι ότι μπροστά μας ανοίγονται δύο βασικοί δρόμοι
ο ένας δρόμος που βλέπω είναι μάλλον αδιέξοδος και ο άλλος είναι αυτός της καθαρής ήττας-μας από τον ΆΪ Τεγχάνη-Μηχανή. Στον πρώτο δρόμο πολλοί από εμάς μένουν σχεδιάζοντας αρπακτικές χειρονομίες, ογκώδη τίποτε, οχτάρια σε διαδραστικούς πεζόδρομους κ.λπ., κ.λπ. Και διάφορα τέτοια κάποιοι συνεχίζουν να τα κάνουν με ιδιαίτερη επιτυχία, όπως, ας πούμε, ο Ισασήμαντος, ενώ πασπατεύη και πατ-πάτ τον ώμο του Στον άλλο δρόμο, που φαίνεται και ο μόνος απεριόριστος, τελικώς οι μηχανές θα προχωρήσουν χωρίς τον άνθρωπο Μόνον για λίγο κάποιοι θα συνοδεύουν ως βοσκοί μηχανών, ως καλλιτέχνες με επωμίδες τα εισαγωγικά με χρυσά κορδόνια, ενώ θα τους ψάχνουν για συνέντευξι από την εκπομπή ‘Τα επαγγέλματα που χάνονται’ Και θα ακολουθήση η τέχνη χωρίς άνθρωπο Ο άνθρωπος θα είναι ο δράκοντας που ο ΆΪ, της τέχνης, Μηχανής θα τρυπήση με το δόρυ του Ξέρεις... Ο τεχνητός βγαίνει από την τέχνη Και η τέχνη θα είναι τελικώς του τεχνητού για τον τεχνητό
— Ε, ίσως κάποτε.... Αλλά μην ξεχνάς και την αντεπίθεσι του 7.000!
— Ναι, δεν την ξεχνώ Και έλα τώρα, πάρε ένα μανταρίνι Και συνέχισε να τρως μανταρίνι, κλημεντίνι, ταγγερίνι Όσο διαρκεί, ναι όσο διαρκεί, το πορτοκαλί φως
[6/11/2021, 2022, 3/2023]
ΥΓ.
Αφηγητής:
έξω, στα μάρμαρα σκαλιά στέκονται δύο ποιητές με μεγάλα χάρτινα ακορντεόν Θα ρεύσει, ρέει!, ο ποταμός των λέξεων Ρόχθος & κέλαδος, ιδέες και σφήκες στριφογυρίζουν σε δίνες
Παρατηρητής στο Δέλτα του λόγου:
φθάνουν εδώ τα νερά Φράσεις και όλα αυτά Συνεχίζουν και καταλήγουν στην θάλασσα
2. Θα δει και θα τοξεύσει
[Wzs]
όλον τον χρόνο μια γιορτή, τα Οτινάναια
Χαραγματιές και εκνεφώματα
νέες ιδέες, ή φωνές, νέα ιδεογράμματα
3. Η Ἁρμοράλη αγαπά να βυθίζει καράβια