«Τι να ’ναι αυτά; Τι να ’ναι αυτά;» / ακούγεται μέσα μου να τσιρίζει / ένα πουλί στριγγό / «Δεν είναι αυτό που ψάχνεις, δεν είναι αυτό».
Φθάνει το σημείο ή εσύ το προσεγγίζεις. Τίποτε δεν είν’ απρόβλεπτο παρά η στέρηση της γνώσης. Η μελωδία θα κυριαρχήσει;
Θα γυρίσει πίσω η φωνή που την έστειλες τρεμάμενη / λαχταριστή, με άλλα λόγια που δεν την είχες προστάξει εσύ / τα λόγια της μοναξιάς σου.
Το Εγώ γράφεται με τρία γράμματα· είναι λιγότερα για το Εμείς.
Η μόνη μου συμμετοχή / στο στροβίλισμα του κόσμου είναι η ανάσα μου που βγαίνει σταθερή.
Αιωρούμαι. Συνωμοτώ με το μετέωρο μηδέν. Ανήσυχα παρακολουθώ: η γιορτή δεν τελειώνει ποτέ.
Ναι, τώρα θέλω να κλάψω / αλλά στέρεψε ως και των δακρύων μου η πηγή.
Το δικό μου θρόισμα είναι ένα προσωπείο.
Ποια είναι η ώρα κοντά στα ξημερώματα / που με τ’ όνειρο φτάνω στον γκρεμό / και πέφτω, πέφτω / χωρίς το σώμα μου;
Το παιχνίδισμα του χρόνου έχει ήχους διαφορετικούς… Για ν’ αναγνωρίζεται η σπουδαιότητά του μόνον απέναντι στις αγωνίες μου.
Χώμα, αέρα, ρίζες κρατάω· / να φεύγουν τα περιττά λέω / να μπω στον ουρανό τού τίποτα / με ελάχιστα.
Ατενίζω τον άνθρωπο, συνομιλούμε. Με αφορά το πραγματικό ον, ο τόπος του, το φύσημα στον ορίζοντα.
Τα ποιήματα αποτυχαίνουν / όταν αποτυχαίνουν οι έρωτες. / Μην ακούτε τι σας λένε / θέλει ερωτική θαλπωρή / το ποίημα για ν’ αντέξει / στον κρύο χρόνο…
Κάθε λέξη κρύβει μίαν αλήθεια και έναν θάνατο. Οι φράσεις αυτές καθηλώνουν τις ανάσες μου. Είναι το θυμικό, οι χτύποι μέσα στη σιωπή, όσα τη ζωή γεννούν από την αρχή.
Αν σκύψεις στους συνανθρώπους σου / μες στα αδιάφορα μάτια τους θα ’ναι γραμμένη / απελπιστική, ολοκληρωτική η μοναξιά σου.
——— ≈ ———
Τα σχόλια μετά τους στίχους της ποιήτριας Κατερίνας Αγγελάκη-Ρουκ. Η «επικοινωνία» με την αμεσότητα της ειλικρίνειας και του θαυμασμού. Το περιθώριο της παρανάγνωσης είτε το νόημα μέσα από τις ερανισμένες σημειώσεις. Μια σύντομη δοκιμή εμβάθυνσης στην ποιητική της. (Απόσπασμα παρατιθέμενο από την προσεχή έκδοση του υπογράφοντος με προοριζόμενο τίτλο Σημειώσεις περιθωρίου: ποιήτριες, στις εκδ. Γραφομηχανή).