Ξεκίνησε σαν παιχνίδι στα ενδότερα ενός γνωστού περιοδικού και εξελίχθηκε σε ενδιαφέρον πείραμα, που συνέδεε την πραγματική οικονομία με τις «περιουσίες» φανταστικών ηρώων. Εν αρχή ην το αμερικανικό περιοδικό Forbes που ασχολείται, ως γνωστό, με το χρήμα, τις επιχειρήσεις και τον κόσμο τους. Το περιοδικό είναι επίσης γνωστό για τις λίστες που δημοσιεύει ετησίως, με τους 400 πλουσιότερους Αμερικανούς (Forbes 400) και τις πλουσιότερες επιχειρήσεις παγκοσμίως (Forbes Global). Το Forbes, που αυτοαποκαλείται «καπιταλιστικό εργαλείο», πρόσθεσε πριν κάποια χρόνια μια ακόμα λίστα στις ετήσιες αναφορές του. Με χιουμοριστική διάθεση αυτή τη φορά, αλλά απολύτως τεκμηριωμένη ως προς τα οικονομικά της στοιχεία. Σε αυτήν καταχωρούνταν οι 15 πλουσιότεροι (πλην, εντελώς φανταστικοί) χαρακτήρες από ταινίες, βιβλία, τηλεόραση, κινούμενα σχέδια, βιντεοπαιχνίδια και κόμικς. Τα τελευταία μάλιστα, είχαν τη μερίδα του λέοντος σε αυτές τις sui generis χρηματοοικονομικές αναλύσεις.
«Είναι ωραίο πράγμα να είναι κανείς υπερήρωας. Σε πολλές περιπτώσεις, η κυριότητα μιας τεράστιας περιουσίας τον βοηθά να χρηματοδοτεί τον αγώνα του για την καταπολέμηση του κακού.» Αυτά σημείωναν αναφερόμενοι στα κόμικς, οι συντάκτες της σχετικής λίστας στην πρώτη της έκδοση (2002). «Αποφασίσαμε λοιπόν να ερευνήσουμε τη συνολική περιουσία των πιο πλουσίων στα κόμικς και να δούμε ποιος είναι ο πιο ισχυρός οικονομικά.» Προφανώς, οι συντάκτες εκείνης της λίστας εκτός των αριθμών, αγαπούσαν –και διάβαζαν φανατικά- κόμικς. Ο πλούτος των φανταστικών χαρακτήρων (αποκλειστικά αμερικανικής προέλευσης) προέκυψε συνδυάζοντας στοιχεία και αναφορές τις οποίες άντλησαν από τις εικονογραφημένες σελίδες και αφορούσαν τις οικονομικές δραστηριότητες των ηρώων (υπό τη «φανερή» τους ταυτότητα), συγκριτικά με τις τρέχουσες τιμές της κτηματικής αγοράς, των επενδυτικών κλάδων, των επιχειρηματικών αποδόσεων κ.λπ. Η ετήσια έκδοση αυτής της πρωτότυπης λίστας διήρκεσε 11 χρόνια και τερματίστηκε το 2013. Κάθε χρόνο, οι θέσεις των χάρτινων κροίσων μεταβάλλονταν, ανάλογα με τις μεταπτώσεις της πραγματικής οικονομίας. Μία μόνο θέση, η επίζηλη πρώτη, παρέμεινε όλη αυτή την περίοδο καπαρωμένη από ένα χαρακτήρα των κόμικς που δεν ήταν, καν, υπερήρωας. Ο Σκρουτζ Μακ Ντακ διατήρησε σταθερά τα σκήπτρα του πλουσιότερου, χάρη στο γεγονός ότι διαθέτει ένα γιγάντιο θησαυροφυλάκιο γεμάτο χρυσάφι. Το πόσο πλούσιος είναι φρόντισε να το υπενθυμίσει εμφατικά ο ίδιος, σε ένα παλαιό κόμικς με τίτλο «Μήνυμα από τη μυστηριώδη νήσο». Στο εναρκτήριο καρέ της ιστορίας, που δημοσιεύτηκε το 1954 (και αναδημοσιεύτηκε στα ελληνικά το 1989, από το περιοδικό «Ουώλτ Ντίσνεϋ Κόμικ»), το ζάπλουτο παπί κάνει μακροβούτι στο χρυσάφι του, δηλώνοντας… ευθαρσώς το συνολικό ποσό της περιουσίας του (διαβάζεται απνευστί): «Πέντε διστετράκισεκατομμύρια, υπερδιπλοτετραπεντάδιπλα χιλιάκις εκατομμύρια φανταστικομύρια υπερζαπλουτομμύρια δολλάρια και έξι δεκάρες!»
Έκτοτε, άλλαξαν πολλά. Σταθερές χρηματοοικονομικές αξίες και δεδομένα ανατράπηκαν. Η παγκόσμια κρίση, το ασταθές περιβάλλον στο επιχειρείν και η ανάδυση νέων «παικτών» στο κυνήγι του πλούτου, δημιούργησαν σημαντικές ανακατατάξεις στη χάρτινη πλουτοκρατία. Το κενό που άφησε η λίστα του Forbes, φρόντισαν να αναπληρώσουν διάφοροι επίγονοι, από πανεπιστήμια και ερευνητικά κέντρα, μέχρι περιοδικά και ιστοσελίδες οικονομικού ενδιαφέροντος στις ΗΠΑ, εμφορούμενοι από τον ίδιο ενθουσιασμό για τα κόμικς. Συγκρίνοντας τα τελευταία στοιχεία που δημοσιεύτηκαν, λίγο πριν την εμφάνιση του κοροναϊού, μεταξύ τους και σε σχέση με τις παλαιότερες αναρτήσεις του Forbes, προκύπτουν αρκετές εκπλήξεις. Ο Σκρουτζ Μακ Ντακ δεν είναι πλέον πρωτοκάθεδρος στις νεότερες λίστες και βρέθηκε στην 5η και τελευταία θέση της σχετικής βραχείας λίστας. Κάποιοι άλλοι, που απουσίαζαν ή είχαν χαμηλότερες θέσεις πριν οκτώ-δέκα χρόνια, τώρα ποζάρουν σε υψηλότερες θέσεις. Εντυπωσιακό στοιχείο αποτελεί η παρουσία, για πρώτη φορά σε αυτές τις λίστες, ενός «κακού» με μεγάλη, ωστόσο, οικονομική ισχύ.
Ξεκινώντας από την τελευταία θέση και οδεύοντας προς την κορυφή, η πεντάδα του πλούτου (επί αμερικανικού, πάντα, εδάφους), έχει ως ακολούθως: