«Όμορ­φο σαν την τυ­χαία συ­νά­ντη­ση μιας ομπρέ­λας και μιας ρα­πτο­μη­χα­νής…», λέ­ει το σύν­θη­μα ο Οδυσ­σέ­ας Γε­ωρ­γί­ου / «…σ᾽ ένα τρα­πέ­ζι ανα­το­μί­ας», συ­νε­χί­ζει με το πα­ρα­σύν­θη­μα ο Νί­κος Γιαν­νό­που­λος / Ο ήλιος λά­μπει / Χει­μω­νιά­τι­κος Ήλιος (ο κύ­κλος ασμά­των του Μά­νου Χα­τζι­δά­κι, ντο­κι­μα­ντέρ στον Πει­ραιά) / Δρα­πε­τσώ­να / ΡΑ­ΠΤΟ­ΜΗ­ΧΑ­ΝΑΙ ΣΙΓ­ΓΕΡ/ «Αρ­χαιο­λο­γία Αστι­κής Το­πιο­γρα­φί­ας», λέ­ει ο Γε­ωρ­γί­ου, και φω­το­γρα­φί­ζει / Ο Γιαν­νό­που­λος βά­ζει ν᾽ ακού­σουν το «Which Side Are You On?» με την Ani DiFranco και την Melissa Ferrick (εμπρη­στι­κή εκτέ­λε­ση) / Ο Γε­ωρ­γί­ου το βά­ζει με τις Florence Reece & Natalie Merchant (δε­κα­ε­τί­ες 1930 & 1990, αντι­στοί­χως, σε μί­ξη) / Ο Γιαν­νό­που­λος το βά­ζει με τον πρω­θιε­ρέα Pete Seeger (επι­κή εκτέ­λε­ση, όπως κι εκεί­νη, η με­λαγ­χο­λι­κά επι­κή, του Jarama Valley, που τό­σο την αγα­πού­σε ο Guy Debord) / Ο Γε­ωρ­γί­ου, το με­τα­φέ­ρει στην post-punk ατμό­σφαι­ρα της Με­γά­λης Βρε­τα­νί­ας, το βά­ζει με τον Billy Brag (τρα­χιά μί­νι­μαλ εκτέ­λε­ση) / O Γιαν­νό­που­λος λέ­ει φτά­σα­με / Ο Γε­ωρ­γί­ου ανά­βει τσι­γά­ρο / Ο Man Ray μει­διά από Κει Πά­νω Ψη­λά / Η Louise Bourgeois γνέ­φει επι­δο­κι­μα­στι­κά / Ο Jonas Mekas πί­νει μια γου­λιά κρα­σί / Ο Γιαν­νό­που­λος ανά­βει τσι­γά­ρο / Ο Νι­κό­λας Άσι­μος σου­λα­τσά­ρει και ρω­τά­ει «Για­τί Φο­ράς Κλου­βί;» / Οι TuxedooMoon σπα­ρά­ζουν στο The Cage / Ο Γιαν­νό­που­λος επα­να­λαμ­βά­νει ρυθ­μι­κά τη μαγ­γα­νεία CageCaleCave / Ο Γε­ωρ­γί­ου: Τζον­Τζον­Νίκ! Τζον­Τζον­Νίκ!/ Βι­βλία με­τε­ω­ρί­ζο­νται πά­νω από τα κε­φά­λια τους, φτε­ρω­τά βι­βλία, άλ­μπα­τρος τυ­πω­μέ­να άλ­μπα­τρος: Για ένα δι­κό σου δω­μά­τιο / Η αι­σθη­τι­κή της σιω­πής / Δια­κο­πές χω­ρίς πτώ­μα / Σκόρ­πια δύ­να­μη / Γυά­λι­νος κώ­δων / Λί­γα λό­για / Και με το φως του λύ­κου επα­νέρ­χο­νται.

Γρά­φει ο Kafka: Ένα κλου­βί βγή­κε να βρει ένα που­λί / (Μπα­μπα­σά­κης: O Kafka, απο­κρυ­πτο­γρά­φος ενός κώ­δι­κα ζω­ής που ακό­μη δεν μπο­ρού­με απο­λύ­τως να δε­χτού­με, αν και όλοι γνω­ρί­ζου­με την άτεγ­κτη αλή­θεια του ("We shall all dance, We shall all die”) / Χει­μω­νιά­τι­κος Ήλιος / Δρα­πε­τσώ­να / Ψυ­χο­γε­ω­γρα­φία και dérive ανά­με­σα σε αρ­χαία κα­τα­στή­μα­τα, βουλ­κα­νι­ζα­τέρ, σι­δη­ρουρ­γεία, μνή­μες / Enia Gallery, Με­σο­λογ­γί­ου 55 / Άρ­τε­μις Πο­τα­μιά­νου / Your History it’s not My Story / Και: All in All / Αθέ­α­τες γυ­ναί­κες, σε κλου­βιά πο­λυ­τε­λεί­ας, κλου­βιά-κα­τοι­κί­ες, κλου­βιά-αρ­χι­τε­κτο­νή­μα­τα από το πα­ρελ­θόν / Γυ­ναί­κες πα­ρού­σες μέ­σω συ­νεκ­δο­χών: ρο­λό­για, ρα­πτο­μη­χα­νές, βε­λού­δι­να πα­τού­με­να, ομπρέ­λες, δια­βα­τή­ρια, ξύ­λι­να αλο­γά­κια, πε­τα­λού­δες, με­τρο­νό­μοι / Γυ­ναί­κες που κά­πο­τε εγκλω­βί­στη­καν αλ­λά δεν στέρ­γουν να εγκλω­βί­ζο­νται πια / Όποιο κι αν εί­ναι το δέ­λε­αρ.

Φωτ.: Κ. Κων­στα­ντι­νί­δης


Γυ­ναί­κες που λα­τρέ­ψα­με, λα­τρεύ­ου­με, οφεί­λου­με να λα­τρεύ­ου­με: Susan Sontag Virginia Woolf Σω­τη­ρία Μπέλ­λου Joyce Mansour Νέλ­λη Αν­δρι­κο­πού­λου Να­τα­λία Με­λά Patti Smith Μα­ρία Μή­τσο­ρα Ζυ­ράν­να Ζα­τέ­λη Shirley Clarke Εύα Στε­φα­νή Μα­ρί­λη Ζάρ­κου Kim Gordon / Και με­τά, Πο­τα­μιά­νου: Το Άγνω­στο Αρι­στούρ­γη­μα / Balzac / Αλ­λά και: Asger Jorn / Modifications / Τρο­πο­ποι­ή­σεις / 1959 (6 δε­κα­ε­τί­ες τώ­ρα) / “Peinture détournée” (Τρο­πο­ποι­η­μέ­νη Ζω­γρα­φι­κή) / Αλ­λά εδώ, στην Πο­τα­μιά­νου, γυ­ναί­κες τρο­πο­ποι­η­μέ­νες, έτσι ώστε μία γυ­ναί­κα εί­ναι κι άλ­λες τρεις, τέσ­σε­ρις, κι ένας άντρας μα­ζί / Με φό­ντο μια τα­πε­τσα­ρία φτιαγ­μέ­νη με στέν­σιλ / Γυ­ναί­κες σε ξύ­λι­νες χρυ­σές κορ­νί­ζες / Συλ­λε­κτι­κές / «Γυ­ναί­κα, πεί­σμα της Ασί­ας» (Κα­ρού­ζος) / «Woman is The Nigger of The World» (Lennon) / Ο Γιαν­νό­που­λος ανά­βει τσι­γά­ρο / Ο Γε­ωρ­γί­ου φω­το­γρα­φί­ζει / Η Πο­τα­μιά­νου χα­μο­γε­λά­ει / Ο Kafka γνέ­φει από Κει Πά­νω Ψη­λά / Η Ζω­γρα­φι­κή ανταλ­λάσ­σει χει­ρα­ψί­ες με τη Φι­λο­σο­φία με τον Κι­νη­μα­το­γρά­φο με την Ποί­η­ση με την Θε­ω­ρία με τη Φω­το­γρα­φία με τη Γλυ­πτι­κή με την Αρ­χι­τε­κτο­νι­κή με το Μυ­θι­στό­ρη­μα / Υπό την μπα­γκέ­τα της Πο­τα­μιά­νου / Ο Nabokov φέρ­νει τις πε­τα­λού­δες / Ο Isidore Ducasse φέρ­νει την ομπρέ­λα και τη ρα­πτο­μη­χα­νή / ΡΑ­ΠΤΟ­ΜΗ­ΧΑ­ΝΑΙ ΣΙΓ­ΓΕΡ/ Ο Balzac φέρ­νει τον Maître Frenhofer / Η Πο­τα­μιά­νου φέρ­νει έρ­γα βρα­δεί­ας καύ­σε­ως που προ­κα­λούν κόκ­κι­νες εκρή­ξεις στο κρα­νίο.