γράφει η Αριστέα Παπαλεξάνδρου στη νέα ποιητική συλλογή της με τίτλο Νυχτερινή βιβλιοθήκη (Κέδρος, Αθήνα 2020, αρ. σελ. 72), αποδίδοντας την αγωνία της γραφής αλλά και της ύπαρξης, την αμφίδρομη σχέση της ποιήτριας με τον εαυτό της, με τον εσωτερικό και περιβάλλοντα κόσμο. Η Νυχτερινή βιβλιοθήκη, η έκτη συλλογή της ποιήτριας —έχουν προηγηθεί: Δύο όνειρα πριν, Μανδραγόρας 2000, Άλλοτε αλλού, Νεφέλη 2004, Ωδικά πτηνά, Τυπωθήτω 2008, Υπογείως, Τυπωθήτω 2012 και Μας προσπερνά, Κέδρος 2015, η οποία απέσπασε το Βραβείο Ιδρύματος Πέτρου Χάρη της Ακαδημίας Αθηνών— μας μεταφέρει στο εργαστήρι της, την ώρα της καλλιτεχνικής δημιουργίας και μας αποκαλύπτει τα υλικά από τα οποία είναι καμωμένη η τέχνη της. Ο έρωτας, ο θάνατος, το όνειρο, η αναζήτηση της ταυτότητας, η παλινδρομική κίνηση ανάμεσα στην άρνηση και την κατάφαση του κόσμου, του εαυτού, του άνδρα, η περιπέτεια της γραφής είναι οι θεματικοί άξονες γύρω από τους οποίους οργανώνονται τα ποιήματα, συνθέτοντας την ατομική ποιητική γραμματική της Παπαλεξάνδρου.
Τα εικοσιέξι ποιήματα της συλλογής μοιράζονται σε τέσσερις ενότητες, Αίθουσα αναμονής, Νέα από την κανονικότητα, Σχεδόν ξεχασμένες Μαρίες, Το Φιρικόντιο
και διακρίνονται για την οξυμένη αίσθηση της ποιητικής ευθύνης, την αυστηρή αυτοκριτική, αλλά και την αχλή της μοναξιάς της δημιουργού. Λόγος λιτός, αφαιρετικός και ταυτόχρονα αιχμηρός συνθέτει τα ποιήματα Φιρικόντιο της Παπαλεξάνδρου, παιγνιώδης νεολογισμός που αναδεικνύει τη βάσανο της ποιητικής γραφής, τον φόβο του συμβιβασμού και την αδιάκοπη αμφισβήτηση της πολιτισμικής αξίας της ποίησης. Γράφει η ποιήτρια: