Αγαπητοί διευθυνταί του Χάρτη
Το «Μανιφέστο των “Φίλων του Πιερ Μενάρ”», που συνοδεύει το εξαίρετο κείμενο «Χαρτογράφηση μιας εναλλακτικής Ιστορίας της παγκόσμιας λογοτεχνίας» του κ. Αριστοτέλη Σαΐνη, το οποίο δημοσιεύσατε στο πρώτο τεύχος (Ιανουάριος 2019) του, επιτέλους, επανεμφανισθέντος ‒έστω ηλεκτρονικώς‒ Χάρτη, περιέχει όντως τη μόνη στις μέρες μας πραγματικά ανατρεπτική διακήρυξη λογοτεχνικής επανάστασης.
Επειδή με αυτό τo κείμενο, το «γραμμένο από τους αυθεντικούς [όπως επιμελώς διευκρινίζεται προς αποφυγήν συγχύσεων] “Φίλους του Πιερ Μενάρ”», εξαγγέλλεται η πίστη στη βεβαιότητα ‒την οποία ασπάζομαι ολοψύχως‒ ότι «η λογοτεχνία ήταν και θα είναι μιμητική ή δεν θα είναι λογοτεχνία», σας αποστέλλω συνημμένως μιαν επιφυλλίδα μου με την ελπίδα ότι θα την δημοσιεύσετε στο δεύτερο τεύχος του Χάρτη. Ο λόγος της αποστολής της είναι διττός: 1ον) η επιφυλλίδα αυτή είναι, όπως θα μπορούσατε να διαπιστώσετε, γραμμένη εξ ολοκλήρου σύμφωνα με τις αρχές του «Μανιφέστου των “Φίλων του Πιερ Μενάρ”»: αποτελεί πιστή μίμηση ‒κατά λέξη αντιγραφή‒ της δημοσιευθείσας στην εφημερίδα Το Βήμα (17 Ιουνίου 2018) επιφυλλίδας του κ. Νάσου Βαγενά «Μέσσι για πάντα»· και 2ον) έρχεται να συμπληρώσει την ωραία κατά τα άλλα, όμως ελλιπή ‒ιμπρεσσιονιστική υπό το πρίσμα του τίτλου της‒ μελέτη του κ. Γιώργου Β. Μονεμβασίτη «Είναι το ποδόσφαιρο τέχνη;», που δημοσιεύσατε στο τεύχος Ιανουαρίου, η οποία απαντά μεν καταφατικά στο ερώτημα, όμως χωρίς να εξηγεί το γιατί.
Με συναδελφικούς χαιρετισμούς
Μενέλαος Σοϊλεμετζίδης
ΥΓ.: Επισημαίνω ότι κατά το επτάμηνο διάστημα από τη δημοσίευση της επιφυλλίδας του κ. Βαγενά έως σήμερα έχουν παγκοσμίως λάβει χώρα τόσα γεγονότα, όσα δεν είχαν συμβεί από το έτος έκδοσης του Δον Κιχώτη του Θερβάντες έως εκείνο της συγγραφής του Δον Κιχώτη του Μενάρ (μεταξύ των οποίων ‒για να αναφέρω μόνο ένα‒ η ίδια η επιφυλλίδα του κ. Β).