Φω­το­γρα­φία: Κυ­ριά­κος Ντε­λό­που­λος

Η μα­σκη­τι­κή συ­γκε­φα­λαιώ­νει μορ­φές συ­γκά­λυ­ψης και αφαί­ρε­σης του προ­σώ­που, που κο­ρυ­φώ­νο­νται σε συν­θή­κες παν­δη­μί­ας. Συ­νι­στά συ­στη­μα­τι­κή απο­χή όπως κά­θε ασκη­τι­κή, που δια­τη­ρεί τον αθλη­τι­κό χα­ρα­κτή­ρα των ασκή­σε­ων από όπου προ­έρ­χε­ται το όνο­μά της. Αυ­τό επι­βε­βαιώ­νε­ται πα­ρα­τη­ρώ­ντας ασκη­τές του τζό­κινγκ, της γιό­γκα ή άλ­λων σύγ­χρο­νων εκ­δο­χών αυ­το-βελ­τί­ω­σης, ανε­ξαρ­τή­τως του αν φο­ρούν επι­πρό­σθε­τες μά­σκες ή όχι. Κά­ποιοι ασκη­τές, όπως και αντα­γω­νι­στές τους, θε­ω­ρούν ακραία μορ­φή από­λαυ­σης – όπου οδύ­νη και ηδο­νή συν­δο­νού­νται – την ασκη­τι­κή. Η πα­ρου­σία της δια­πι­στώ­νε­ται στα πε­ρισ­σό­τε­ρα συ­στή­μα­τα συλ­λο­γι­κών πε­ποι­θή­σε­ων, εξαι­ρώ­ντας αι­γυ­πτια­κές λα­τρεί­ες, τους Ζω­ρο­ά­στρες, όπου η κα­λο­σύ­νη απο­τε­λεί αυ­το­σκο­πό χω­ρίς προ­ο­πτι­κή επι­βρά­βευ­σης, και πα­ραλ­λα­γές διο­νυ­σια­σμού, που από αρ­χαία χω­ρίς κα­φέ κα­φε­νεία και πο­λυ­κα­τα­στή­μα­τα έχουν με­τα­φερ­θεί σε σύγ­χρο­νους να­ούς κα­τα­να­λω­τι­κής αλ­λο­φρο­σύ­νης.
Καρ­να­βα­λι­κά οι­κου­με­νι­κή, η αφαί­ρε­ση ή απώ­λεια προ­σώ­που δεν συ­νι­στά πρό­βλη­μα μό­νο για ορ­θό­δο­ξες θε­ο­λο­γί­ες, που από την εξα­το­μί­κευ­ση προσ­δο­κούν συλ­λο­γι­κή επι­κρά­τη­ση. Ση­μείο σύ­νο­ψης και κλει­δα­ρό­τρυ­πα του προ­σώ­που απο­τε­λεί το μά­τι, που βλέ­πει τα πά­ντα εκτός από τον εαυ­τό του. Η μο­νο­φθαλ­μία βα­σι­λεύ­ει ανα­κη­ρύσ­σο­ντας προ­φή­τες τους τυ­φλούς ή όσους τα μά­τια τους βγά­ζουν. Προ­φα­νώς οι βλέ­ψεις οδη­γούν σε αβλε­ψί­ες. Σε δεύ­τε­ρη γνώ­ση ή ανά­γνω­ση, οι προ­βλέ­ψεις κα­τα­στρέ­φουν αδυ­να­τώ­ντας να επι­βλέ­ψουν τις στρο­φές του βλέμ­μα­τος, κα­θώς στη μα­σκη­τι­κή τα μά­τια τυ­πι­κά πα­ρα­μέ­νουν ακά­λυ­πτα, ενώ μά­σκες συ­νε­χώς αφαι­ρού­νται χω­ρίς να υπάρ­χει πρό­σω­πο από πί­σω.
Ηδο­νή και οδύ­νη φέ­ρο­νται όπως το μέ­λι και το κε­ρί, που λιώ­νει από τη ζέ­στη, η οποία όμως σκλη­ραί­νει την κόλ­λα, κα­θιε­ρώ­νο­ντας ως μό­νι­μο κα­θε­στώς τη μα­σκο­φο­ρία. Χα­ρο­ποιό πέν­θος η κα­τά­θλι­ψη τρο­φο­δο­τεί ακη­δία και νε­ω­τε­ρι­κή ανία. Διαρ­κώς υγρο­ποιού­νται οι χυ­μοί του χιού­μορ της με­λαγ­χο­λί­ας κα­θι­στώ­ντας αμ­φί­βια όσα ενερ­γή­μα­τα επι­βιώ­νουν σε βου­νό και θά­λασ­σα. Κα­λα­θο­σφαι­ρι­στές όπως ο Ντέ­νις Ρό­ντμαν φο­ρούν νυ­φι­κό και πα­ντρεύ­ο­νται τον εαυ­τό τους. Σφαι­ρι­κά ενα­τε­νί­ζο­ντας τον πλα­νή­τη, ο μα­σκη­τής δια­πι­στώ­νει ότι ο ίδιος απο­τε­λεί δι­πο­λι­κή δια­τα­ρα­χή με­τα­ξύ ύπαρ­ξης και ανυ­παρ­ξί­ας. Οδη­γί­ες μα­σκη­τι­κής πε­ρι­λαμ­βά­νο­νται σε ει­δι­κά εγ­χει­ρί­δια, που για λό­γους προ­φύ­λα­ξης απο­κρύ­πτο­νται σε απο­σπά­σμα­τα αι­σθη­μα­τι­κών αφη­γή­σε­ων, ανυ­πό­φο­ρων πε­ρι­πλα­νή­σε­ων και οδη­γών μα­γει­ρι­κής.

Σχε­τι­κά κεί­με­να
Μά­σκες & μα­σκο­φό­ροι: https://​www.​har​tism​ag.​gr/​hartis-​17/​sti​gmat​a/​maskes-​mas​kofo​roi